Fantafestival 2019

Il meglio del cinema fantastico internazionale: anteprime, incontri e retrospettive.

World premieres, meetings and movie retrospectives. The best of national and interational production in the fantastic genre compete for the golden bat given by Fantafestival.

mail: a.magnificaossessione@gmail.com

La Santa

di/by: Cosimo Alemàlocandina-la-santa

Con/Cast: Ippolito Chiarello, Gianluca Di Gennaro, Marianna Di Martino

Sceneggiatura/Screenplay: Cosimo Alemà, Riccardo Brun

Montaggio/Editing: Giulio Tiberti

Fotografia/Cinematography: Edoardo Carlo Bolli

Effetti Speciali/Special Effects: Paolo Galiano

Musiche/Music: Andrea Farri

Produzione/Production: Panamafilm

Anno di realizzazione/Year: 2013

Durata/Film run: 90′

Nazionalità/Country: Italy

Sinossi: In un paesino del sud Italia sospeso nel tempo e nello spazio arrivano quattro forestieri all’inseguimento di un disperato sogno di riscatto dalle loro esistenze. Dante, Gianni, Agostino e Diego sono quattro balordi intenzionati a rubare la statua della Santa del paese. Ma in una comunità in cui religione e feroce superstizione convivono in un equilibrio precario, le reazioni possono essere imprevedibili, e molto violente. È troppo tardi quando i quattro si accorgono di aver commesso l’errore più grande della loro vita…

Synopsis: In a small town in southern Italy, suspended in time and space, four strangers arrive for a desperate ransom from their sad lives. Dante, Gianni Agostino and Diego are four fools with the intention to steal the Saint statue of the town. But in a community where religion and ferocious superstition live in a precarious balance, reactions can be unpredictable, and very violent. It is too late when the four realize that they have made the biggest mistake of their lives.